donderdag 29 september 2011

Hersenen in actie, college 28-9-2011

Wat is er nieuw?


We hebben een test gedaan om te kijken wat voor soort leerstijl je hebt. We hebben deze test 2 jaar geleden ook al een keer gedaan. De test was niet zo zeer het nieuwe maar de uitslag wel. Er kon uitkomen dat je een doener, denker, dromer of beslisser was. Ik moest even in mijn lange termijn geheugen graven om de uitslag van twee jaar geleden weer omhoog te halen maar dat is gelukt. Ik was toen een doener. Heel impulsief en reageerde op alles wat er gebeurde. De uitslag kwam deze keer uit op een beslisser/denker. Dat klopt ook wel. Ik ben meer over dingen na gaan denken voordat ik er iets mee zou doen. Ik kijk meer op een afstandje toe en observeer veel meer. Vanuit daar ga ik dan pas te werk. Ik had nooit verwacht dat je leerstijl zo zou kunnen veranderen in een korte tijd.


Wat heb ik geleerd?


Welkom in nederland, Welkom in de wereld van afkortingen. We gebruiken echt voor alles een afkorting. Zo ook deze les. We hebben een uitleg van een leerkracht geobserveerd op een filmpje. We moesten dit doen met de afkorting LOOPGAAS, staat voor Lachen, Oogcontact, Ontspannen houding, Positieve positie, Gericht op andere, Aanraken, Aanmoedigen, Spiegelen. Er kwamen wel een aantal dingen naar voren in het filmpje. Dit hebben we ook besproken na het filmpje. Ik vind dat deze punten wel vaak in een les/uitleg/activiteit naar voren moeten komen. Het is positief als deze punten er zijn.


Wat ga ik ermee doen?


Ik wil er op gaan letten op deze punten terug te laten komen in mijn lessen. Vooral positief zijn en aanmoedingen vind ik erg belangrijk. De kinderen moeten een gevoel krijgen dat ze het goed doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten