woensdag 21 september 2011

Hersenen in actie, PPP

Persoonlijk
- Mezelf leren kennen. Het afgelopen jaar ben ik daar heel erg mee bezig geweest. Op school, thuis, bij de voetbal. Overal waar ik mezelf tegenkwam ben ik na gegaan hoe en waarom ik dingen doe.

- Enthousiast blijven.

Praktijk
- Meer inleven in de lessen die ik geef. Dat betekent dat ik ook minder wil 'acteren' in de klas. Het voelt vaak alsof ik aan het toneelspelen ben. Dat wil ik loslaten.

- Ook in de praktijk wil ik beter gaan plannen en goed voorbereiden. Ik ben hier vorig jaar ook heel goed mee aan de slag gegaan. Dat is goed gegaan. Nu wil ik dit doel vasthouden en daarom wil ik daar nogmaals de nadruk op leggen.


Pabo
- Minder laks zijn met het leren van de stof en de opdrachten maken. Het is vaak op het laatste moment. Ondanks dat kan ik wel beter presteren onder druk.

- Plannen. Ik moet al mijn werk beter en van te voren plannen en vanuit daar ermee aan de slag gaan. Het werk stapelt zich anders op en dan ben ik op een gegeven moment de draad kwijt. Dit moet ik gaan voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten